گوگل در حال گروه بندی جلدهای کلمات کلیدی – این برای سئو چیست؟

از ژوئن سال جاری ، گوگل اکنون در حال گروه بندی کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی مشابه در Keyword Planner است. می خواستم بررسی کنم که آیا این تأثیر در صفحاتی که رتبه بندی این کلمات کلیدی مشابه و گروه بندی شده را دارند یا خیر ، دارد یا نه. فرضیه من این است که ، با توجه به اینکه Google کلمات کلیدی را از نزدیک تنگاتنگ می کند تا بتواند حجم آنها را گروه بندی کند ، باید انتظار داشته باشیم که نتایج جستجو نیز بسیار مشابه باشد.

گوگل چه چیزی را تغییر داده است و چرا اهمیت دارد؟

گذشته از این ، در چند هفته گذشته گوگل همچنین دسترسی به داده های برنامه ریز کلمه کلیدی برخی از حساب ها را کاهش داده است. در اوایل این ماه ، اعلام شد که داده های Keyword Planner فقط در سطل های بسیار گسترده برای تبلیغ کنندگان با “هزینه ماهانه پایین” ارائه می شود (گرچه برخی از راه ها در این زمینه پیدا شده است). این یک تغییر جداگانه از گروه بندی حجم است که محور اصلی این مقاله است.

این واقعیت که Google از این طریق حجم کلمات کلیدی را گروه بندی می کند ، دلالت بر این دارد که آنها این کلمات کلیدی را حداقل ، تا حدی ، معادل می بینند. سؤالاتی که این برای من ایجاد کرد این بود:

     

  • آیا این بدان معنی است که ما باید کلمات کلیدی را با حجم های گروه بندی شده یکسان ببینیم؟
  •  

  • از دیدگاه SEO ، آیا باید تلاشهای هدفمندی خود را روی هر یک از کلمات کلیدی گروه بندی شده متمرکز کنیم ، با توجه به اینکه Google آنها را به همان شکل مشاهده می کند؟

دلیل دیگری وجود دارد که با توجه به این واقعیت ساده که Google همیشه باهوش تر است ، به این روش فکر کنید. و همچنین پارسی مک پارسفیس ، تجزیه و تحلیل زبان انگلیسی که Google برای عموم منتشر کرد ، بخش اعظمی از تحقیقاتی که در ثبت اختراعات و مقالات ژورنالی از Google مشاهده می کنیم مربوط به پردازش زبان طبیعی است ، بنابراین مشخص است که این منطقه ای است که Google می بیند. به عنوان اولویت تحقیق آنها.

باهوش

یکی از راه های آزمایش اینکه آیا Google کلمات کلیدی گروهی را یکسان می داند یا خیر ، بررسی نتایج جستجو است. این تئوری این است که اگر کلمات کلیدی به طور یکسان مشاهده شوند ، باید دقیقاً همان صفحات را مشاهده کنیم که برای کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند.

چه اتفاقی در SERP ها می افتد؟

من چند ماه پیش یک تحلیل مشابه را انجام دادم که بیشتر به تمایزات کلی بین کلمات کلیدی در یک موضوع متمرکز شده بود. این تجزیه و تحلیل بیشتر به انواع تغییرات کلمات کلیدی که می بینیم گروه بندی می شویم متمرکز شده است. این نوع تغییرات توسط جنیفر Slegg در The SEM Post طبقه بندی شده است.

پنج نوع از تغییرات که من برای این تجزیه و تحلیل جستجو کردم به شرح زیر است:

     

  1. ابتکارها / اختصارات. به عنوان مثال ، مقایسه SERP ها برای [BBC] و [British Broadcasting Corporation]
  2.  

  3. Plurals. به عنوان مثال ، [سازندگان وافل] و [سازندگان وافل].
  4.  

  5. فعل با پسوند و بدون آن سرچشمه می گیرد. به عنوان مثال ، [محاسبه] ، [محاسبه] و [محاسبه].
  6.  

  7. کلمات کلیدی با و بدون نگارشی. به عنوان مثال ، [فرزندان نیمه شب] و [بچه های میان شب]
  8.  

  9. کلمات کلیدی با و بدون دستکاری. به عنوان مثال ، [مانیتور ضربان قلب] و [مانیتور ضربان قلب].

برای هر یک از این پنج دسته ، لیستی از ۵۰-۱۰۰ کلمه کلیدی را ، همراه با تغییر برای هر یک ، قرار داده ام. در این جفت های کلمات کلیدی من بررسی کردم که آیا Keyword Planner حجم مشابهی را گزارش کرده است یا خیر ، و همچنین از ابزار ردیابی رتبه بندی STAT استفاده کردم تا ببینم صفحات برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند.

از آن تجزیه و تحلیل ، من توانستم شیوع گروه بندی حجم کلمات کلیدی در هر گروه را اندازه گیری کنم (یعنی درصد جفت های کلمات کلیدی که دارای حجم گروه بندی شده اند) و شباهت SERP ها (تعداد ده نتیجه برتر که بین این دو به اشتراک گذاشته شده است). کلمات کلیدی) برای جفت کلمات کلیدی گروهی و گروه نشده.

نتایج

نتایج برای این اندازه گیری ها به شرح زیر است:

در مورد Typos ، هیچ جفت کلیدی کلیدی گروه بندی نشده که SERP های یکسانی دارند ، وجود ندارد. با توجه به شیوع کم کلمات کلیدی گروه بندی شده در این گروه ، به نظر می رسد SERP های یکسان از “نمایش نتایج برای” SERP ها برمی آیند ، جایی که Google نتایج کلمات کلیدی اشتباه را با یک عبارت صحیح جایگزین می کند.

     

  1. شیوع گروه بندی کلمات کلیدی برای مجامع بزرگ بیشتر است ، و برای نویسندگی بسیار پایین است

    این ممکن است در نتیجه نمونه کلمات کلیدی مورد استفاده در این مطالعه باشد ، اما در کل ، حدود ۵۰٪ کلمات کلیدی موجود در این گروه گروه بندی شده اند. این نشان می دهد که ، اگرچه این گروه بندی حجم یک پدیده رو به رشد در داده های Keyner Planner است ، اما هنوز در بین همه SERP ها سازگار نیست.
     

  2. بین کلمات کلیدی که توسط Keyword Planner گروه بندی شده اند ، و آنهایی که نیستند ، تفاوت زیادی وجود ندارد.

    این یک نتیجه غافلگیرکننده است. انگیزه انجام این مطالعه برای تأیید سوء ظن مبنی بر ارتباط گوگل با کلمات کلیدی به معنای این است که این هدف را نیز جستجو می کند. این به طور جامع توسط این داده رد می شود. در مورد شباهت کلمات کلیدی گروهی و گروه نشده تفاوت معنی داری وجود ندارد.

    گروهی که اختلاف بیشتری در آن وجود دارد ، دسته شاخه های فعل است. این به احتمال زیاد به این دلیل است که بسیاری از افعال وجود دارد که در آن حال و گذشته به معنای چیزهای بسیار متفاوتی است و نشانگر قصد جستجوی مختلف است. به عنوان مثال ، کلمات کلیدی [راهپیمایی] و [راهپیمایی] به دلیل معانی متعدد کلمه “راهپیمایی” دارای اهداف کاملاً متفاوتی هستند. این بدان معنی است که هیچ فرصتی برای شبیه بودن این SERP ها وجود ندارد. از طرف دیگر ، برخی از افعال تفاوت چندانی میان اشکال گذشته و حال ندارند (به عنوان مثال [تحسین] و [تحسین]). این نوع جفت های کلمات کلیدی به طور کلی دارای حجم گروهی هستند و همچنین دارای SERP های بیشتری هستند.

  3.  

  4. به طور کلی ، میزان مشابهت SERP ها برای کلمات کلیدی مشابه بسیار زیاد نیست

    هنگام شروع این تحلیل ، انتظار داشتم میزان شباهت بسیار بالاتری بین کلمات کلیدی بسیار مشابه مشاهده شود. این مورد نیست و از نظر من به دو دلیل تعجب آور است. نکته اول این است که ، همانطور که در بالا ذکر شد ، دیدم که گروه بندی مجلل های کلمات کلیدی به عنوان یک سیگنال واضح است که کلمات کلیدی به عنوان اهداف یکسان دیده می شوند. به نظر می رسد چنین نباشد.

    دلیل دیگر این است که من به چقدر هوشمند Google ایمان دارم. تحولات آن در پردازش زبان طبیعی و ارزیابی قصد به من این تصور را می دهد که قادر است کلمات کلیدی مشابه را در نتایج خود نشان دهد.

    شاید این اتفاقات پیش رود که در این مسیر پیش می روند ، اما هنوز خیلی زود عملی شده است. توضیح جایگزین گوگل هوشمند است و می تواند تفاوت ظریف بین کلمات کلیدی با محتوای فوق العاده مشابه را تفسیر کند.

چه چیزی را باید از این امر دور کنیم؟

این به معنای سئوهایی است که تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام می دهند؟ شرکت های ردیابی رتبه بندی مانند STAT به دنبال راه هایی برای تقسیم حجم کلمات کلیدی بین کلمات کلیدی تشکیل دهنده هستند ، بنابراین امید به حداقل داده های نیمه دقیق حجم وجود دارد. معنی این امر این است که هنگام هدف قرار دادن کلمات کلیدی ، باید از حجم گروه بندی شده صرف نظر کنیم – فقط به این دلیل که به کلمات کلیدی همان حجم داده می شود ، به این معنی نیست که نباید آنها را به صورت جداگانه در سایت خود هدف قرار دهید.

در مقیاس وسیع تر ، این چیزی را در مورد چگونگی تفکر و عملکرد “Google” انسان شناسانه به ما می گوید. در اینجا دو عامل بسیار مجزا وجود دارد – آنچه Google به ما می گوید ، و آنچه در واقع می بینیم. این موضوعی است که رند در روز جمعه Whiteboard خود بدست آورد و در کل جستجو اعمال می شود — گوگل یک چیز را به ما می گوید ، اما رتبه بندی جستجو لزوماً به همان شیوه رفتار نمی کند. این عقیده من را تأیید می کند که هرگز چیزی را از نظر ارزش نگیرید ، و همیشه تحقیقات خودتان را انجام دهید.

آیا این نتایج به همان اندازه که مرا انجام می دهند شما را شگفت زده می کند؟ اجازه دهید در نظرات بدانید.